neděle 10. ledna 2010

A tak jsem začala poznávat Londýn

Včera jsem psala, že na dnešek byla naplánována National Gallery. A taky že jsem tam byla. S Mončou jsme si domluvily sraz v jednu u metra. Takže jsem vyrážela v deset odsud, protože jsem se chtěla podívat ještě do obchůdků na Golders Green(tam jsme měly ten sraz). Tak zase mám za dnešek dvě nová užitečná poznání...první obchody o víkendu otvírají až v jedenáct a druhý, jsou tu moc fajn obchůdky, které fungují jako charitativní, takže tam sežene snad všechno(když se trochu snažíte) a vaše peněženka nezapláče. Po prohlídce těhle obchůdků a obohacení mého místního šatníku :-D jsem se vydala do Sainsbury (něco jako Albert, Kaufland...apod.) a tam světe div se...jsem potkala Monču :-D. Takže jsme se domluvily, že dokončíme své nákupy, půjdeme k ní a pak vyrazíme na naši domluvenou procházku po městě. Bydlí vážně blízko k Sainsbury (5 min), takže jsme u ní byly zanedlouho. K obědu uvařila jídlo, který prý jedí v její zemi (Brazílie) všichni lidé, bez rozdílu věku a vrstev. Bohatí, chudý, děti, dospělí...zkrátka všichni. Asi vás zajímá co to bylo. No rýže s osmahnutou ciblkou, k tomu uvařené fazole s nějakou omáčkou, ledový salát nakrájený na kousky a osmahnutá slanina. Mě osobně to dost chutnalo a protože, to bylo fakt dobré a syté, tak jsem se rozhodla, že to taky někdy vyzkouším. Byla tam s náma ještě její spolubydlící (jméno už zas nevím) a ta se mě ptala co je naše typické jídlo. Řekla jsem knedlo-zelo- vepřo, jenže řekněte něco takového když netuší jak vypadají knedlíky. Zkusila jsem jim to popsat a pak jsme se dohodly, že jim je jednou udělám (to zas bude volání o pomoc mamince :-D) Z původně smluvené hodiny se náš odchod posunul na druhou a pár minutek, ale vyrazily jsme a to je hlavní. Metrem jsme jely na Leicester Square a odtud jsme šly pěšky na Trafalgar Square, kde je taky ona slavná National Gallery. Teda to je veliký!!!! Je tam spoustu místností, spoustu obrazů od slavných malířů, jako např. Van Gogh, Cezane, Rembrandt, Monet, Leonardo da Vinci... Neříkám, že jsme si to stihly prohlédnout celé, ale to se fakt za jeden den nedá a já byla celá nedočkavá až uvidím Big Ben a taky Piccadilly Circus a prostě všechno..!!!:-) Takže jsme ještě udělaly několik foteček a vydaly se hledat znovu nějaký rozcestník, protože jsme netušily kudy kam. Rozcestník jsme sice našly, ale pořád jsme šly a kecaly, takže jsme tak šly a šly a najednou jsme byly zase u tohoto rozcestníku :-D Na podruhé už to vyšlo a tak jsme šli na Piccadilly Circus...jdem a kecám a najednou Monika zakřičí "tadááá welcome to Piccadilly Circus!!!" Docela zděšeně jsem se podívala a jenom pronesla...tohle je ono..???... Stály jsme na místě, kde bylo spoustu lidí, nějaká budova se spoustou světelnýma reklamama a kde nic tu nic. Jo a ti lidé tam byli jen proto, že obchod se značkovýma botama měl den plný slev :-D Takže jsme zase šly a kecaly až jsme došly k London eye. Spoustu lidí říká, že to vypadá jako ruské kolo...hmm..jo vypadá, ale mnohem větší. Hned vedle toho je nějaká budova, která vypadala fakt suprácky...taky je na fotce, no a když se otočíte uvidíte Big Ben. Tak vysoký a nááádherný!! Taky jsem ho slyšela bimbat. Myslím, že dnešní den nešlo zakončit jinak, než prohlídkou (zatím jen zvenčí) Westminster Abbey. Je to vážně monumentální stavba. Stála jsem před tím a nenacházela slov, nevěděla jsem co na to říct. Připadala jsem si jako malinkatý mravenček oproti téhle stavbě. Už se moc těším až to uvidím znovu, za světla a taky zevnitř. Byl to nádherný den a už se těším na další!!

5 komentářů:

  1. Marti, každej den se těším, až budu číst další tvůj příspěvek... píšeš to skvělým stylem, umíš to hezky podat... držím palce, ať se daří v Anglii... papa Vlaďka

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším až budeš "patlat" knedlíky, chtěla bych být malou muškou a pozorovat tě :-)) Jěště že funguje technika v podobě internetu a skype, tak to snad nějak zvládneme.
    Posíláme velkou štípanou

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo vzpomněl jsem si na naši profesorku angličtiny která nám na gymplu vykládala o všech těhle památnostech a místech kudy teď chodíš (a my je k maturitě všechny uměli :-) hihi

    Když jsem byl v Anglii tak jsem tyhle místa navštívil a čtením tvých článků jako bych se tam vracel. Už se těším až se tam zase podívám.

    Měj se zelená...

    OdpovědětVymazat
  4. Tý jo Wondříku nebudeš tomu věřit, ale taky jsem si vzpomněla na našeho učitele jak nám o tom povídal a já jsem jen seděla a říkala si...kéž bych se tam jednou mohla podívat...a hle je to tu

    OdpovědětVymazat
  5. Z National Gallery mám super zážitek: Víc něž hodinu jsem tam hledala jeden obraz od Stubbse, který tam měl být, ale zrovna nebyl. Jinak díky za zprávy z Anglie, ráda to čtu.

    OdpovědětVymazat